Poezia polonă a saptaminii.


Vis
Când ai să fii silită să mă abandonezi,
Chiar de-ai să simţi în suflet, neîncetat, iubire,
Nici când mă vei lăsa, să nu mă întristezi
Şi nici să nu-mi vorbeşti de-a noastră despărţire!

Aş vrea chiar din ajun, când soarele-o apune,
Să sorb minutul ultim în dezmierdări prelungi,
Iar ceasul despărţirii, fatal, când va să sune,
O cupă cu otravă tu să-mi întinzi atunci.

Te-oi săruta pe gură cu buze-nfiorate;
Nu-mi voi închide ochii când ceţuri îi cuprind;
Ci vreau să-adorm de-a pururi în dulce voluptate,
Obrazul sărutându-ţi şi-n ochii tăi privind.

Iar după lungi decenii ce-n şir s-or fi-mplinit,
Când voi primi poruncă să ies de sub morminte,
Îţi va veni în minte prietenu-adormit.
Şi spre-a-l trezi, din ceruri la dânsul vei descinde;

La pieptul tău iubit tu mă vei strânge iară,
Din nou voi simţi braţele dragi cum mă cuprind;
Mi s-o părea o clipă că aţipisem doară,
Obrazul sărutându-ţi şi-n ochii tăi privind.

Odesa, 1825
Autor: Adam Mickiewicz                                              .
Traducere de Miron Radu Paraschivescu 
 
 
Despre autor:

Cea mai indragita figura a literaturii poloneze – Adam Bernard Mickiewicz (1798-1855), poetul national al Poloniei. S-a nascut la 24 iunie 1798 si s-a stins din viata la data de 26 noiembrie 1855, la varsta de 57 ani, de holera de care se imbolnavise in Turcia in timp ce recruta voluntari polonezi ca sa lupte impotriva rusilor in Crimea. A fost inmormantat la Paris dar, mai tarziu, trupul sau a fost adus in patrie si depus in catedrala Wawel din Krakow. Este considerat epopeea nationala a Poloniei
Locuitorii orasului i-au ridicat un impresionant monument aratandu-si astfel recunostinta si admiratia pentru marele poet.
Mai multa informatie despre marele bard, puteti gasi aici.

Un gând despre „Poezia polonă a saptaminii.

Lasă un răspuns

