Poezia polonă a săptămânii – Adam Mickiewicz


 Îndoiala

 

Cât timp nu te vad, nu oftez, nu bocesc,
Stapân sunt pe mine si când te zaresc;
Când însa mult timp nu-mi mai iesi înainte,
Ceva îmi lipseste, un dor ma cuprinde;
Si-atunci, suspinând, ma întreb cu uimire:
Noi suntem prieteni sau asta-i iubire?
De-mi pieri din priviri, eu în stare nu sunt
Sa fac chipul tau sa-mi revina în gând;
Uneori totusi simt far’sa vreau, ca mereu
Acest chip este-aproape de cugetul meu
Si din nou întrebarea mi-o pun cu uimire:
Suntem numai prieteni? Sau aceasta-i iubire?
Chinuit uneori, nu gândeam nicidecum
Lânga tine sa viu, ce ma doare sa-ti spun;
Dar umblând fara tel, neuitându-ma-n cale,
Nu stiu cum ajungeam drept la treptele tale;
Si-atuncea, intrând, ma-ntrebam cu uimire:
Am venit ca prieten? Sau venii din iubire?
Sanatatea sa-ti apar, eu si viata mi-as da,
As intra si-n infern pentru linistea ta;
Caci în inima mea nu-i dorinta mai vie
Decât pace sa ai si trupeasca tarie.
Si atuncea din nou îmi pun vechea-ntrebare:
Asta-i prietenie? Este dragoste oare?
Când pe mâinile mele-ti cobori a ta palma,
O placuta simtire ma-nvaluie, calma,
Parca viata-ntr-un somn linistit mi-o sfârsesc;
Dar de-a inimii repezi batai ma trezesc
Care-mi pun raspicat vechea mea întrebare:
Asta-i prietenie? Este dragoste oare?
Iar când strofele-acestea le-asternui pentru tine,
N-a pus duh inspirat stapânire pe mine;
Ci, uimit, nici macar nu luai seama prea bine
Ce idei mi-au venit, împletite în rime,
Si ma-ntreb cine-a vrut, ce scrisei sa-mi inspire?
Asta-i prietenia sau e, poate, iubire?
Idee și realizare: şef – oficiu sala de lectură, Oxana Andreev
Lasă un răspuns

