Poezia polonă a săptămânii – Anna Świrszczyńska


Anna Świrszczyńska     (1909 – 1984). 
S-a născut în Varşovia la 7 februarie 1909.
A intrat în conştiinţa polonezilor cu un volum de poeme inspirate de ororile celui de-al doilea război mondial pe timpul căruia a activat ca soră medicală. Pe lîngă poeme ce descriu suferinţe pricinuite de războaie, a mai scris şi versuri dedicate copilăriei, maternităţii, bătrîneţii, sau relaţiei dintre un bărbat şi o femeie.
A murit în Cracovia la 30 septembrie 1984.



La fel pe dinauntru


Veneam înspre tine

pentru un festin amoros.

La un colţ de stradă

stătea o cerşetoare.

Am luat-o de mînă,

am sărutat-o pe obraji,

şi ne-am vorbit.

Era la fel ca mine pe dinauntru,

plămădită din acelaşi aluat.

Am recunoscut-o imediat.

Ca un cîine ce recunoaşte alt cîine

după miros. I-am dat bani.

Şi n-am putut pleca de lîngă ea.

Doar fiecare are nevoie

de cineva care să-i stea aproape.

Apoi, n-am mai ştiut

de ce veneam înspre tine.


Idee și realizare: şef – oficiu sala de lectură, Oxana Andreev


Lasă un răspuns

