Poezia polonă a săptămânii – Iuljan Tuwim



Poet reprezentativ al grupării Skamander, autor a numeroase volume care traversează mai multe etape şi orientări. Poet al mulţimii, Tuwim cultivă o poezie în aparenţă simplă, încărcată de vitalitate şi de optimism, imbinând tradiţia cu accentele moderne. Este remarcabilă tonalitatea satirică a unor versuri din perioadă postbelică. A exercitat o mare înrâurire asupra confraţilor de breslă.


Al nimănui

Nu sunt al nimănui în lume,
Al nimănui ca şi spinul şi iarbă,
Sunt numai tău şi al lui Dumnezeu,
Numai ţie făgăduit.

Sunt numai al lui Dumnezeu şi al tău,
Zi de zi tind spre depărtări.
Dumnezeului luminat
Îi spun viaţa mea îndurerată
Şi liniştită e spovedania mea,
Liniştite sunt lacrimile mele,
Dumnezeu este liniştea mea
Iar tu dorinţa-mi…

Zi de zi îl aştept să vie
Ca să nu mă tângui din nou
Şi tot ce ne spunem e mut
Tristeţe fără cuvânt

Ziua sfârşeşte-n rugăciune
În visuri limpezi îndrept
Gânduri despre Domnul
Înspre tine, făptură a mea.


Realizat de: şef – oficiu sala de lectură, Oxana Andreev
Un gând despre „Poezia polonă a săptămânii – Iuljan Tuwim

Lasă un răspuns

