Poezia polonă a săptămânii – Lech Piwowar


Lech Piwowar (1909 – 1940), poet, publicist, critic literar, membru al grupării Avangarda Cracoviană şi al Cercului Literar Artistic Litartmembru al Clubului Scriitorilor din Cracovia, membru al Clubului Academic de Arte şi membru al Cercului literar VOLTY, era preocupat de modernizarea formelor de expresie artistică în poezie. A fost împuşcat în lagărul de la Starobielsk, Katyn.


Mamă
Am crescut pe trunchiul sufletului tău
Şi cu mâini de copil am sorbit cupa iubirii.
Am crescut ca o stâncă din inima ta, 
Să nu te mai temi de furtuni şi de negre nopţi.
Aş mai putea oare să rămân curat ca altădată,
Oricât aş cere cerului iertare?
Înstrăinat dint-o dată mă vei regăsi
Cu sufletul întunecat şi murdărit de patimi.
Fie că voi coborî în mormânt,
Fie că mă voi înălţa spre culmi – ca şoimul
Ochii-ţi albaştri – mamă-
Înainte-mi
Veşnic vor fi.


Idee și realizare: şef – oficiu sala de lectură, Oxana Andreev

Lasă un răspuns

